diumenge, 27 de juny del 2010

Croquetes espectaculars!!!


 L'altre dia, aprofitant 1/4 de pollastre a l'ast que no ens vam menjar, vaig provar de fer les croquetes de la Mireia Carbó. Amb la tècnica que va ensenyar a classe de fer les croquetes, i van quedar molt professionals! Em vaig quedar impressionada! Tot i que tenia una recepta de croquetes anterior, i potser és que la recepta que vaig fer no la vaig clavar, o potser és que recordo més bones les de la primera recepta...però el cas és que crec que a partir d'ara faré la primera recepta que ja tenia, i la tècnica professional de la Mireia.
Per a que entengueu de què us parlo, us deixo la primera recepta i un esquema de la tècnica per a que totes les croquetes quedin iguals! és al.lucinant! i facilíssim! i no embrutes toooota la cuina!
Espero que les disfruteu!

INGREDIENTS:

-200 g de pit de pollastre
-50 g de pernil salat (opcional)
-1 cullerada de ceba molt picada (jo en poso una mica més)
-60 g de mantega
-60 g de farina
-250 cc de llet
-125 cc de brou
-1 rovell
-sal, pebre, nou moscada
-farina, clara d'ou i pa ratllat

PREPARACIÓ:

Fregir la ceba amb el pollastre i el pernil. Passar-ho pel picador de la batidora.
Posar en un cassó part de la mantega i la farina i coure-ho uns minuts.
Abocar-hi els líquids i seguir la cocció sense parar de remenar fins que quedi una salsa ben espessa.
Treure-la del foc, assaonar i afegir-hi el rovell d'ou.
Tornar-ho al foc per a que faci un bull i retirar.
Incorporar-hi el pollastre-pernil-ceba, remenar bé i deixar-ho refredar.

A continuació seguir les instruccions: (fer boles/ passar-les per ou batut/abocar-les en un altre bol amb colador/tirar-les sobre el marbre ple de pa ratllat/ aixafar-les per fer-ne petits cilindres/ empaquetar, fregir, etc...)

2 comentaris:

  1. Mireia, sóc la Ruth!
    M'encanta la foto de presentació que tens, però quan he vist aquest esquema de com fer croquetes no me'n he pogut estar de comentar.
    Pel que fa al pastís de formatge ja li he fet una ullada, ara només falta llançar-m'hi a fer-lo!
    Enhorabona pel blog, és molt xulu!
    Un petó i fins aviat!

    ResponElimina
  2. josep de Salt
    jo encara ho faig mes senzill.
    Sofregeixo la ceba ratllada amb mantega fins que comença a salta, llavors i afegeixo el pollastre, sal, pebre, nou muscada i farina, tot sense treure-ho del foc. remeno perque tot es barregi i hi afegeixo llet i segueixo remenant fins que la pasta escomença a desenganxar-se de la paella moment en que ho trec del foc i ho deixo refredar. Ja nomes resta rebossar i fregir.
    salut

    ResponElimina