diumenge, 12 de febrer del 2012

Galetes de llimona



Un divendres, de sobte, em vaig trovar a sobre de la taula de la feina una bossa plena de llimones! Eren totalment naturals, del llimoner dels sogres del Màrius, una passada. Ara, no eren llimones com les que es poden comprar al mercat...eren llimonasses! i feien una olor...impressionants vaja. Gràcies Màrius! Total, que he començat a fer receptes amb llimona, per poder-les gastar! I aquí va la primera, fàcil i resolutiva. I estan bones bones! Per una tarda de pluja, amb un bon cafè i unes quantes galetes.mmmm.
Us en deixo la recepta!

Ingredients:
100g de mantega pomada
125g de sucre llustre (jo vaig utilitzar sucre normal)
ratlladura d'1 llimona
1 ou
4 cullerades de suc de llimona
350g de farina
1 culleradeta de llevat en pols
1 cullerada de llet
sucre llustre per decorar

Preparació:
En un bol batre la mantega amb el sucre i la ratlladura de llimona (amb la batedora de varilles)
A poc a poc anar incorporant l'ou i el suc de llimona, batent cada vegada.
Tamisar la farina i el llevat sobre la crema i barrejar bé
Afegir la llet i amassar amb les mans fins a formar una pasta.
A partir d'aquí podeu fer diferents formes, cercles, o el què volgueu. Jo la vaig allisar amb el corró i vaig utilitzar motlles de galetes, però podeu fer cilindres o boletes aixafades amb la forquilla.
Quan les galetes ja tinguin la forma desitjada, distribuir-les sobre una safata de forn, prèviament folrada amb paper de forn, i coure-les al forn precalentat a 170ºC uns 15-20 minuts. Fins que es vegin una mica torrades.
Deixar-les refredar sobre una reixa metàlica. Espolvorejar-les amb sucre llustre quan siguin fredes i ja podeu servir-les.

P.D. Amb les quantitats que hi ha, em van sortir dues fornades senceres de galetes.
Bon profit!

1 comentari:

  1. Felicitats per la recepta! la vaig fer ahir al vespre i van quedar mooooolt bones! :D vaig posar una mica més de farina i les vaig coure una mica diferent, però el resultat, extraordinari! Gràcies!

    ResponElimina