dissabte, 12 de juny del 2010

Quallada de llet merengada

L'altre dia vaig anar a comprar llet de Granja Comes, boníssima, i se'm va acudir que podria intentar fer llet merengada (però sense la clara d'ou), i que ja que estàvem perquè no intentava fer-ne unes quallades, que ara que ve l'estiu (encara que alguns encara dormim amb un cobrellit) segur que vindria de gust. El fet és que vaig bullir el litre de llet amb 1 branca de canyella, la pell d'una llimona i 6 cullerades de sucre, fins a fer una infusió.
Ho vaig deixar refredar, i quan va estar tebi, vaig posar 5 gotes de quall en cada un dels gotets i hi vaig abocar la llet merengada.
El resultat és que ha quedat mig quallat i no quallat del tot. No sé si és que hauria d'haver posat moltes més gotes, si vaig tirar massa aviat la llet i encara estava massa calenta, o què va passar.

Se m'ha acudit que el proxim cop que ho faci hi posaré fulles de gelatina, i encara que no sigui quallada, ho podré servir com un postre fred refrescant.
Si algú em pot ajudar a entendre què vaig fer malament i com solucionar-ho...

Fins aviat!

2 comentaris:

  1. Segurament va ser per la temperatura que dius... el quall líquid és molt delicat i punyeter amb el tema de la temperatura, s'ha d'utilitzar a la temperatura exacte que diu (el que tinc jo uns 37º).
    Quin greu això de les classes de la Mireia... ja tinc ganes que arribi setembre per poder tornar-hi! ;)

    ResponElimina
  2. Ostres Gemma, moltes gràcies! ho tornaré a intentar! que per proves no sigui...hauré de comprar un termòmetre de cuina! ;)

    ResponElimina